Як історія та її знання стають питаннями безпеки й інформаційної гігієни обговорили в межах загальної професійної програми для державних службовців.
Учасники спільно з лектором, кандидатом історичних наук Сергієм Шамарою опрацювали питання щодо:
- важливості розуміння спрямованості історичних наративів задля особистої, родинної, національної та міжнародної безпеки;
- залежності людини від історичної природи її свідомості, політизації питань історії та її інформатизації;
- розрізнення «політики пам’яті» та «історичної політики» у контексті формування демократичних та недемократичних держав (суспільств);
- запозичення для України європейського досвіду формування історичної пам’яті країни, де головні інститути відповідної політики (уряд, органи самоврядування, засоби масової інформації, громадські організації) конкурують у демократично захищений спосіб;
- засвоєння психологічної матриці історичного мислення людини, котра має три рівні (нормативний, аналітичний, побутовий), а відтак і різні ступені розбірливості у споживанні «історичних правд»;
- виховання в українських громадян постійної потреби дотримання інформаційної гігієни у процесі засвоєння історичних знань, уявлень, пошанувань, надто – в умовах агресивного і підступного просування в Україні російських історичних міфів.
Дякуємо всім учасникам освітнього процесу. Перемога за нами! Усе буде Україна!